Nikon COOLPIX P600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

ingeborg 14-02-2016
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Werk (nog) niet met manuele bediening. Vind ik te ingewikkeld. Ik maak prachtige foto's via het automatische programma in het menu.
Ik reis 2x per jaar naar Afrika en om daar dierenfoto's te maken en daarvoor is deze camera uitermate geschikt ( dus ook wanneer je geen topfotograaf bent)!
Het enige waar ik totaal niet tevreden over ben is het video gedeelte. Ik kan niet meteen overgaan van fotograferen naar video. Eerst moet ik als camera scherpstellen op het onderwerp, dan kan ik hem overzetten naar video en zijn de kleuren prachtig en het beeld helder. Wanneer ik wil in- of uitzoomen gaat het fout en wordt het beeld wazig.Je kunt heel langzaam een klein beetje zoomen maar meer ook niet. Jammer want nu moet ik dus toch nog steeds wisselen tussen fototoestel en een videocamera.
Tot 30x zoom is goed te doen met deze camera. Daarboven Moet je een statief hebben anders is elke foto bewogen.

Sheila91 23-02-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Helaas moest ik mijn spiegelreflex weg doen. Deze werd te zwaar om lange wandelingen mee te maken. Nu heb deze dus ingeruild voor deze nikon coolpix p600 die volgens reviews erg goed zou zijn. Dit valt mij ontzettend tegen. Alleen in de natuur dan merk ik de voordelen van de zoom en het feit dat de camera makkelijk te bedienen is. Wanneer het schemerig is, of geheel donker dan zijn de foto's vaak niet scherp. Ook het op de foto zetten van bewegende mensen is ontzettend lastig. Overdag is dit te doen maar ook hier geld dat zodra het schemerig word dan zijn ze eigenlijk allemaal niet meer scherp.Ook de kleuren van foto's komen dan niet mooi uit. Dus ja.. ik kan wel zeggen dat ik spijt heb van deze aankoop. Helaas kan ik dit niet meer terug draaien maar ik wil graag een volgende koper hiervoor waarschuwen daar goed naar te kijken voor je deze koopt! Zelf weet ik al wel zeker dat ik gauw weer spaar voor een andere (toch wel weer) spiegelreflex.

abbeljan 07-01-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Bezit al een digitale reflexcamera van Nikon met 300 mm lens en ben daar zeer tevreden over, vandaar dat ik deze Nikon met zoomcapaciteit er bij wilde hebben. Ik fotografeer vooral in de natuur en ik moet eerlijk zeggen dat hij, wanneer ik inzoom op bv een roofvogel in de lucht het moeilijk is om scherp te stellen.

De Roosjes 29-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Deze camera is "klantvriendelijk" in gebruik en gemak. Ondanks de vele mogelijkheden die deze camera biedt, is het maken van foto's eenvoudig en door gebruik al snel bekend met de vele extra's zoals o.a. Wifi mogelijkheden.Bovendien zijn de foto's van zeer goede kwaliteit en het eerste digitale fotoboek is een lust voor het oog :)

EversR 28-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Ik ben super blij met deze camera! Als hobby fotograaf is deze camera een prima tussenstap ipv meteen een spiegelreflex aan te schaffen. Dit komt door de vele opties en mogelijkheden op de camera. Zo kan ik elke foto creëren die ik in gedachten heb! Ook in het dragen van de camera zijn geen uitdagingen, hij is licht, een fijne grip voor de houvast en geen verschillende lenzen! Ik stond versteld van de 60x optische zoom, super! Bij het gebruik van deze functie is wel een statief aan te raden. In het kort ben ik zeer tevreden over deze camara en is het een fijne camera om mee te beginnen!

paulvanhees 28-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

superfijne compacte camera. Ideaal voor vrijetijdsfotografie, vakanties etc. Eerst even wennen aan het zoombereik. Uitgeprobeerd op objecten die met het blote oog nauwelijks zichtbaar waren. Super foto's als resultaat. Moet nog wel wennen aan de vele gebruiksmogelijkheden, maar nu reeds zeer tevreden.

fransennies 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Heerlijke camera voor dagelijks gebruik. Geen gezeur meer met verwisselen van lenzen, waardoor stof, vuil, zand en andere rommel in je camera kan komen. De kwaliteit is ruim voldoende en de kwaliteit van de foto's prima. Gebruiksgemak is natuurlijk even wennen aan de zeer vele mogelijkheden, maar als je het menu een aantal keren hbt doorlopen spreekt het voor zich. Natuurlijk is kennis en inzicht met fotografie wel noodzakelijk, want je kunt ook vele manuele funkties gebruiken.

Anette63 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Na een hele tijd een kleinere compactcamera (ander merk) gehad te hebben, ben ik overgestapt op deze Nikon Coolpix 600. Spiegelreflex wilde ik niet i.v.m. het wisselen van lenzen maar ik wilde wel een camera die het hele bereik van groothoek tot aan de maan (1440mm) aan kon. Dan kom je in een bepaald segment en blijven er niet veel merken over. Nou, ik naar de winkel (Kamera Expres) en diverse merken in handen gehad. Geen opdringerigheid van de verkoper, nee mijn eigen keuze in waarde gelaten! De Nikon Coolpix 600, voelt fantastisch aan en heeft een hele fijne en degelijke grip. Heel mooi, netjes en goed afgewerkt. De Coolpix laat zich heel eenvoudig bedienen, geen (voor mijn idee altijd) overbodige knopjes en heeft een waanzinnig mooi kantel- draaibaar scherm. Hiermee kun je zowel dichtbij de grond als ver boven je hoofd fotograferen c.q. filmen. De 16 megapixel opnamen zijn supergoed te noemen, zeker in vergelijking met de Nikon D5300 (24 megapixel) van mijn man. Filmen heb ik nog niet gedaan, ben er nog niet aan toe gekomen maar zou de Coolpx in HD kwaliteit moeten kunnen Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf was dat andere merken zichtbaar inboeten op uitstraling, gebruik van materialen en bouw van een camera. Wat ook een gave optie is dat deze Coolpix WiFi heeft. Zo kun je direct je gemaakte foto uploaden naar je smartphone, tablet of wat dan ook. Nikon boet niet in en laat ook in deze tijd zien dat ze waarde hecht aan hun producten en trouw blijven aan waar ze voor staan. Hun spreuk is dan ook niet voor niets: Nikon at the heart of the image. Ik ben meer dan tevreden over mijn aankoop!

Anoniem 02-07-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van kleine compact camera, nu een stap gezet naar een camera met meer mogelijkheden.
We zijn geadviseerd gezien onze gebruiksmoment om de Nikon Coolpix 600 te nemen.
En de eerste ervaring is een mooie stap vooruit en van alle gemakken voorzien.

Super voor een beginnen die een stap wil maken t.a.v. fotograferen.

erwin.vanliempd 01-06-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Deze camea erbij aangeschaft voor momenten dat ik niet met de hele DSLR uitrusting wil lopen. De keuze gemaakt op basis van het bekend zijn met het merk en de zoomcapaciteit. Ik fotografeer vooral in de natuur en ik moet eerlijk zeggen dat hij daar totaal niet voor geschikt is. Na het afdrukken kijk je 3 seconden tegen een zwart beeld aan omdat hij dan de foto aan het wegschrijven is. Dat valt me zwaar tegen van Nikon. Hierdoor lukt het niet om snel te reageren of een bewegend onderwerp te volgen (door de zoeker). helaas geen goed alternatief gebleken voor de DSLR. Een miskoop wat mij betreft.

fransennies 25-12-2014

Ben je er achter wat jij verkeerd hebt gedaan ? Volgens mij is het instelling ! b,v, bracketing, Multi belichting. Ben erg nieuwsgierig wat er mis was.......

fransennies 24-02-2015

Is een instelling die niet goed staat...of je hebt een foute SD kaart.
Te traag (klasse 10 ?) of kaart is te vol.
Instelling is meest waarschijnlijk: Belichtingsbracketing ?
Actieve D-lightning ?
Meervoudige belichting ?
A deze instelling maken of meerdere opnames en/of belichtingen.

Rene_H. 21-05-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Fantastische camera met zoveel mogelijkheden dat het gebruik wel wat studie vraagt. Maar as je hem o aut zet kun je gelij aan de slag. Het zeer grote zoombereik komt in de natuur erg goed van as. In deze eerste maand maakte de camera een solide indruk.Koop gelijk een tweede batterij, want de batterij-aanduiding is niet erg nauwkeurig. Tip: in april 2014 was hij in Duitsland ca. € 75 goedkoper dan in Nederland.

R.B.Snel 08-05-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Een fantastische camera met een heel groot zoombereik. "A must have" voor alle natuurfotografen ! Is compact, niet zwaar en ligt lekker in de hand. De HD filmkwaliteit is geweldig. Zeker op grote afstand.

Jammer genoeg slechts 16 Megapixel en geen mogelijkheid om filters (UV, polaroid, etc.) op de lens te plaatsen.
!

Peter_22 07-05-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Nu ben echt een hobby natuur fotograaf en had de Canon 5d 2400 Beter is er niet in mijn ogen, maar het gewicht ging parten spelen. Dus deze camera gekocht, en ik moet zeggen licht in gewicht, moet er nog wel met de instellingen werken en leren met diafragma om te gaan, hij maakt geweldige foto's. Alleen om een panorama te maken lukt me nog niet. Dit toestel is een aanrader.

Peter_22 25-08-2014

Ondertussen ben ik een heel stuk verder, en moet zeggen ik ben dik tevreden. Wat deze camera allemaal kan onverstelbaar.
Mooi kwaliteit foto zowel binnen als in de natuur.
Snap niet dat mensen klagen over de kwaliteit. Ben 100% tevreden. Alleen dat de prijs zo ontzettend hard keldert.
Wat hij nu nog kost is 2/3 van de originele prijs.

W. de Bonth 06-04-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P600 zwart

Zeer goede camera. Waarom nog met losse lenzen en een DSLR sjouwen? Dit is Filmen, Zoomen, Veel instellingen, en Uploaden naar Iphone. Daarna Delen.
Kortom een vette aanrader!

W. de Bonth

NikonNL 04-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Nogmaals gefeliciteerd! In onze vorige reactie werd aangegeven uw naam en adresgegevens door te mailen. Dit kan naar volgend mailadres: marcom@nikon.nl

Nikon Nederland

NikonNL 03-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Gefeliciteerd! U heeft door het achterlaten van uw review op kieskeurig een Nikon COOLPIX P600 accessoirepakket gewonnen! Het accessoirepakket bevat een tas voor uw COOLPIX P600 en een Nikon geheugenkaart van 4 GB.

Mail uw naam, adres en woonplaats naar ons terug, zodat wij u het pakket kunnen toesturen.

Wij houden onze klanten graag op de hoogte van nieuwe producten, win-acties of leuke Nikon nieuwtjes.
Bent u al fan van onze Facebook pagina www.facebook.com/IamNikonNL ?

Nikon Nederland